Tutumutti

Bababútortuning Tutumutti módra

Frankó retró rekamié játékbabáknak

2017. július 03. - Tutumutti

Anyukám rokonságából (azaz a mienkből :) ) szegődött hozzánk egy régimódi bababútor még kiskorunkban. Lehet, hogy sokaknak ismerős, eléggé alapdarab, bár szerintem még a szüleink nyúzták anno. :) Most a kezembe akadt és hirtelen felindulásból gyorsan felturbóztam.

bababutortuning_1_tutumutti_blog.png

Íme egy kép arról, honnan hová jutottunk: 

bababutortuning_2_tutumutti_blog.png

 

Így történt:

1. Leporoltam, lemostam, megszárítottam ezt a remek darabot.

2. Lefeszítettem róla a rekamiét (a hangulat kedvéért nevezhetjük sezlonynak is :) ), amiről ezután lefejtettem a kopott-szakadt huzatot.

3. A fa elemeket hobbifestékkel festettem le. Legendás türelmetlenségemnek köszönhetően csiszolás nuku, oldalankénti festés és türelmes várakozás, amíg megszárad - szintén. Legalább annyi eszem lélekjelenlétem volt, hogy mécsestartót tegyek a bútor alá, nehogy aláfolyjon a festék. :)

4. Amíg száradt a festék, hozzáláttam a kárpitozáshoz. Még tavasszal vásároltam Németországban pár kisebb darab méterárut, ezek közül vettem elő most a legretrósabbat. :) Bevontam vele a kanapét, hobbiragasztóval rögzítettem a hátoldalán. Így, hogy csak hátul ragasztottam, nem gyűrődött elöl az anyag. Szép feszes lett.

Budapesten hasonló remek méteráru kapható a Fabrikashop webáruházban. Nyilván magasabbak az árak, mint a hagyományos méteráruboltban, de egyrészt ezek nem tucatáruk, másrészt pedig sokszor kis darab is elég egy-egy projekthez - lásd a jelen példa.

Ti is ismertek különleges méterárukat kínáló üzleteket?

bababutortuning_3_tutumutti_blog.png

5. Visszatérve a sezlony és a szekrénysor sorsához: hobbiragasztóval egyesültek újra. A végeredmény pedig - frankó és retró:

bababutortuning_4_tutumutti_blog.png

 Ide ül a két barátné, Ancsúr és Erzsók, ha rájuk köszönt a szabad szombat. Vagy az adásszünet a televízióban. :)

bababutortuning_7_tutumutti_blog.png

Takarékbélyeget ragasztgatnak, hallgatják a Sokol rádiót, kannás tejet isznak. Néha kimennek átemelni a mosógépből a centrifugába a nehéz, csöpögő ruhákat. Olykor azon vitatkoznak, ki álljon fel átkapcsolni a televíziót a kettes csatornára. A szomszéd manuszról csevegnek - ő aztán nem smafu! Ha hideg van, beröffentik az olajkályhát. Egyszóval - mint a mókus fenn a fán - élvezik a 80-as éveket. :)

bababutortuning_5_tutumutti_blog.png

bababutortuning_6_tutumutti_blog.png

Kerestem pár hasonló bútort a neten, ezek olcsón megvásárolhatók (a képre kattintva elérhetitek a linkeket):

b649_2_big.jpg

6c49_1_big.jpg

Ekkor esett csak le, hogy a miénkhez is volt ám szekrény, csak megette az idő vasfoga. :(

Retró bababútor fronton még ezek a kincsek mozgatták meg a fantáziámat:

fa_babahaz_butor_jatek_bababutor_7_reszes_4_11cm_43446832951797.jpg

jatek_bababutor_jatek_butor_babahaz_butor_szett_kad_komod_kanape_22331832960070.jpg

Fain vagy nem fain? :)))

Ha tetszett a poszt, megköszönöm, ha megosztjátok. Napi rendszerességgel frissülő Facebook oldalamon további ötleteket, érdekességeket találtok. 

A bejegyzés trackback címe:

https://tutumutti.blog.hu/api/trackback/id/tr2012638525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása